Kan mennesker se sig selv i strategien?

Kan mennesker se sig selv i strategien?

Kan mennesker se sig selv i strategien?

Strategier fejler sjældent fordi de er dårlige. De fejler fordi de er svære at relatere til. Polerede, smukke, fyldt med flotte ord – men hvad betyder det for mig?

Strategier fejler sjældent fordi de er dårlige. De fejler fordi de er svære at relatere til. Polerede, smukke, fyldt med flotte ord – men hvad betyder det for mig?

Strategier fejler sjældent fordi de er dårlige. De fejler fordi de er svære at relatere til. Polerede, smukke, fyldt med flotte ord – men hvad betyder det for mig?

Jeg synes, vi bruger for lidt tid på ét spørgsmål, når vi udvikler strategier:
Kan mennesker egentlig se sig selv i den?

For der ligger ofte maaange tanker, virkelig gode intentioner og hårdt arbejde bag en strategi.

Så de failer ikke fordi de er dårlige eller uigennemtænkte.
De failer fordi de bliver svære at relatere til.
Polerede. Smukke. Fyldt med flotte ord. Og til tider lidt for meget corporate fluff.

Men som medarbejder har jeg bare brug for at forstå:
Hvad betyder det for mig? Hvad ændrer sig? Hvad er det samme?
Hvordan ser det ud i praksis?
Hvor passer jeg ind?

Hvordan gør vi det muligt for mennesker at forstå, relatere til og se sig selv i den retning, vi forsøger at skabe?

Det spørgsmål er ofte udgangspunktet, når jeg arbejder med strategisk visualisering.

𝗗𝗲𝘁 𝗵𝗮𝗻𝗱𝗹𝗲𝗿 𝗼𝗺 𝗮𝘁 𝗴ø𝗿𝗲 𝘀𝘁𝗿𝗮𝘁𝗲𝗴𝗶𝗲𝗻 𝗹𝗲𝘁𝘁𝗲𝗿𝗲 𝗮𝘁 𝗳𝗼𝗿𝘀𝘁å, 𝗿𝗲𝗹𝗮𝘁𝗲𝗿𝗲 𝘁𝗶𝗹 – 𝗼𝗴 𝘀𝗽𝗲𝗷𝗹𝗲 𝘀𝗶𝗴 𝗶.

Kontakt mig, hvis I er nysgerrige på, hvordan jeres strategi kan komme ned på jorden – i øjenhøjde med de mennesker, der skal leve den.

Min proces ser sådan her ud (ovenfor).

Læs også på LinkedIn

← Tilbage til oversigten